Vlad Ciuburciu, director general Vascar: Fiecare afacere este creată în jurul personalității antreprenorului iar viziunea businessului, este viziunea acestuia

Orice antreprenor trebuie să-și asume o responsabilitate socială, mai ales față de comunitatea în mijlocul căreia își desfășoară activitatea, crede Vlad Ciuburciu, directorul general al companiei Vascar. Într-un interviu acordat aicisescrie.ro, el vorbește despre suișuri și coborâșuri în piața în care activează.

Cum v-ați descrie traseul profesional?
Vlad Ciuburciu: De mic mi-a plăcut să petrec mult timp pe lângă părinții mei. Până la un anumit punct am vrut sa merg în direcția tatălui meu, în industria mobilei, dar până la urmă m-am îndreptat către business-ul nostru de familie, dezvoltat de mama.

În vacanțele de vară munceam în magazinele noastre: manipulant, casier, petreceam timp pe lângă gestionari, învățam cum funcționează un magazin.

Apoi, am început să mă ocup de prezența Vascar la târgurile internaționale – am învățat multe traducând pentru colegii mei, discutând cu potențialii parteneri.

După ce am terminat facultatea am vrut să lucrez full time în cadrul companiei. Venind din afara organizației mi-a fost mai ușor să observ care ar fi departamentul care ar putea beneficia de suportul meu și atunci am preluat departamentul de marketing. Ulterior am preluat și rețeaua de magazine.

M-am alăturat companiei într-o perioadă cu schimbări importante, astfel încât am avut ocazia să gestionez proiecte de mare anvergură: proiectul de rebranding corporate & product și strategia de business pe termen mediu și lung.

Din octombrie 2017 am devenit Director General.

Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodată? Să ascult mult și să vorbesc cât mai puțin.

Cum arată o zi din viața dumneavoastră?
Vlad Ciuburciu: Mă trezesc la 7 dimineața, la 8 ajung la fabrică. Îmi beau cafeaua în timp ce citesc presa și apoi urmează întâlniri cu echipa, ședințe, vizite în fabrică. Când pleacă toți colegii și se face liniște îmi place să-mi rezerv timp pentru research pe diverse teme, pentru inovație. În jur de 19:30 plec spre casă. Uneori fac o vizita la magazinele noastre din Vaslui.

Ce cifră de afaceri și profit a înregistrat Vascar în 2017?

Vlad Ciuburciu: Cifra de afaceri a companiei la finalul lui 2017 a fost de aproximativ 16 milioane euro.

Cum caracterizați piața în care activați și ce credeți că ar trebui îmbunătățit la nivel de piață în România?

Vlad Ciuburciu: Vascar este printre puținile companii din România care activează pe mai multe categorii: mezeluri, conserve și carne.

Piața de mezeluri este o piață foarte fragmentată, cu mulți jucători foarte mici, locali. Sunt puțini jucători care au o dezvoltare regională sau națională. Noi suntem un jucător regional cu o viziune de dezvoltare la nivel național.

Cred că în categoria mezeluri ar trebui să fie o mai mare seriozitate din punctul de vedere al controalelor pentru că există o zona „gri” destul de extinsă. Aici vorbesc despre evaziune, nerespectarea standardelor de calitate, lipsa certificărilor internaționale. Aceștia sunt cei care fac o concurență neloială jucătorilor corecți.

În categoria conserve sunt puțini jucători iar Vascar este unul dintre cele mai importante nume. Este o categorie frumoasă, în care diferențierea la raft este foarte importantă. Toți producătorii inovează ca să-și mențină cota de piață. Din păcate este o categorie care scade, dar pe noi nu ne afectează.

Credeți că antreprenorii au o responsabilitate socială?
Vlad Ciuburciu: Cred că orice antreprenor trebuie să-și asume o responsabilitate socială, mai ales față de comunitatea în mijlocul căreia își desfășoară activitatea. Vascar a sprijinit întotdeauna școlile, echipele sportive, olimpicii, am sponsorizat case de bătrâni, azile, persoane nevoiașe.

„Fiecare afacere este creată în jurul personalității antreprenorului iar viziunea businessului, este viziunea acestuia. Fiecare antreprenor are stilul lui de management. Pentru mine sunt foarte importanți angajații, oamenii care sunt în linia întâi. Fără acești oameni nu poți să dezvolți nimic. Tot timpul am grijă de oamenii buni, pricepuți, profesioniști, muncitori.”

Care este cel mai mare risc pe care vi l-ați asumat până acum?
Vlad Ciuburciu: Echipa de management a avut încredere în mine când am gestionat unele proiecte de anvergură ținând cont de faptul că nu aveam experiență. Dar, rezultatele au fost foarte bune.

Ce garantează succesul profesional? Există anumiți pași de urmat?
Vlad Ciuburciu: Foarte multă muncă și implicare.

Facebook Comments

Lucrez în presă. Am colaborat cu Bursa, Business Cover și Forbes, iar în prezent scriu pentru Capital. Totodată, semnez și în revista semnebune.ro și pe leadersreunited.com. Am studiat filosofia, sunt pasionată de știință, beletristică, distribuții Linux și programare. Pentru detalii, vă stau la dispoziție pe bianca@aicisescrie.ro.