Tips & Tricks: Cum să faci SEO de calitate în 2018

Optimizarea site-ului pentru încărcare mai rapidă, optimizarea conținutului în acord cu intențiile și căutările vizitatorilor, cât și integrarea trendurilor noi, cum este căutarea vocală, sunt doar câteva piese majore ale puzzle-lui numit servicii SEO.

Nu este vreun secret faptul că viteza de încărcare a unui site este crucială în 2018, spune Cristian Ioniță, specialist SEO și fondator al Oblyo Digital Agency.

Studiile arată că paginile web care se încarcă lent sunt asociate cu o rată mai mare de respingere. Mai exact, 40% dintre vizitatori abandonează site-urile dacă acestea se încarcă în mai mult de trei secunde.

Soluția acestei probleme, în opinia lui Cristian Ioniță este integrarea algoritmului AMP („Accelerate mobile pages”).

Pentru că folosesc coduri CSS și HTML „mai ușoare” dar și fiindcă tot ceea ce conțin aceste pagini este stocat în memoria cache din cloud și nu livrat de pe server, utilizarea acestui algoritm va face ca paginile să se încarce de 30 de ori mai rapid, explică Cristian Ioniță.

Totodată, mai spune el, pe lângă viteza cu care se încarcă un website, la fel de importante sunt și cuvintele cheie pe care le folosesc vizitatorii unei pagini web, dar și informațiile pe care intenționează să le găsească.

În 2018 se va pune accent în special pe crearea și optimizarea conținutului din punct de vedere al intenției utilizatorului, decât pe cuvintele cheie specifice. Un aspect estențial pentru strategia SEO a oricărui utilizator”, preconizează tânărul antreprenor.

  • Atunci când realizăm o strategie SEO, Cristian ne recomandă să ne răspundem următoatelor întrebări:
  • Ce caută vizitatorii astfel încât să ajungă pe pagina ta?
  • Ce fel de informații și ce tip de conținut îl interesează?
  • Care este intenția sa? Să se informeze, să cumpere sau să se aboneze la un newsletter?

Abia apoi, consideră el, trebuie să apelăm la un specialist în servicii SEO care să ne stabilească un plan de acțiune pentru a ajunge în prima pagină a rezultatelor căutărilor.

Cât despre titluri, acestea au un impact direct asupra rezultatelor. Descrierile, pe de altă parte, nu. Totuși, este important ca ambele să fie optimizate SEO pentru a crește numărul de click-uri.

„Prin urmare, acestea conțin cuvintele cheie și sunt scrise astfel încât să atragă tot mai mulți vizitatori pe pagina ta web. De exemplu, dacă oferi servicii SEO sau, și mai specific, servicii SEO București, atunci ai putea începe să a-ți optimiza titlul și descrierea paginii în concordanță cu aceste cuvinte cheie. Și, evident, ține cont și de intenția vizitatorului, cât de repede se încărca pagină web și optimizarea acesteia pentru dispozitive mobile”, continuă el.

Cu toate că pare mai curând de domeniul viitorului, căutarea vocală este un proiect cae există deja de ceva timp și este una dintre opțiunile de căutare world wide cu cea mai mare creștere.

„Nici nu este de mirare, fiind hands-free, rapid și futurist”, adaugă Cristian.

În 2018, crede el, scopul căutării vocale va fi acela de a depăși stadul de recunoaștere a vocii și de a-l atinge pe cel de înțelegere all vocii.

O altă tendnință în acest an este listarea companiei în directorul Google My Business, o acțiune pe care o poți face chiar acum.

„Acest lucru este absolut esențial pentru SEO local și are beneficii pentru companiile de orice tip. Consolidează către Google faptul că ești o companie reală. Acest lucru confirmă prezența fizică a afacerii tale și presupunerea ca este mai legitima decât afacerile fără prezența locală. O căutare după brand-ul tău va arata cu o mai mare probabilitate un rezultat de tip Knowledge Graph, care include informații de pe pagina dvs. de afaceri Google”, conchide specialistul.

Lucrez în presă. Am colaborat cu Bursa, Business Cover și Forbes, iar în prezent scriu pentru Capital. Totodată, semnez și în revista semnebune.ro și pe leadersreunited.com. Am studiat filosofia, sunt pasionată de știință, beletristică, distribuții Linux și programare. Pentru detalii, vă stau la dispoziție pe bianca@aicisescrie.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *