Cum să-ți construiești o imagine faină-n online

Șoricelul îl întreabă pe hamster: – „Explică-mi și mie, te rog, de ce pe tine oamenii te iubesc, te iau în casa lor, te hrănesc, te lasă să te joci cu copiii, iar pe mine mă vânează și mă otrăvesc, când în esență nu sunt mari diferențe între noi?” – „Ei, vezi, răspunde hamsterul, acesta e brandingul”. Povestea șoricelului nemulțumit de propria-i condiție seamănă foarte bine cu cea cu care se confruntă cei mai mulți dintre noi. Pentru că, în cele din urmă, indiferent de vârstă, de poziție sau de domeniul în care activăm, cu toții trebuie să înțelegm importanța branding-ului. „Suntem fiecare CEO pentru propria companie: Eu Inc. Astfel, pentru a fi astăzi în business, cel mai important job pe care îl avem este acela de a fi marketeri pentru brandu-l denumit „EU”. Declarația îi aparține lui Tom Peters, pe care The Economist l-a numit „The uber-guru”, iar Business Week: „Cel mai bun prieten și mai mare coșmar al afacerilor”. Tom Peters este autor al unor bestseller-uri precum: In search of Excellence, A Passion for Excellence, Thriving on Chaos, Liverations Management sau The Pursuit of WOW. Și lista nu se oprește aici. Dar despre el rămâne să vă povestesc pe îndelete, cât de curând. Și acum să vorbim despre construirea propriului brand.

logodesign-1076200_960_720Dacă ai deja un profil pe una dintre rețelele de socializare, deja lucrezi la propriul brand. Fiecare postare a ta, fiecare fotografie căreia îi „dai drumul” în online, devine parta a imaginii pe care ți-o construiești. Astfel, oricine îți urmărește profilul, fie că este vorba despre un angajat, un coleg sau un potențial partener de business, poate foarte bine să-și formeze o părere despre tine, bazându-se pe ceea ce găsește acolo. Motiv pentru care, cei mai mulți dintre noi investesc foarte mult timp și foarte multe resurse în construirea unei prezențe autentice care să le scoată în evidență toate acele calități pe care le dețin. Fiindcă, se știe: o prezență faină în online îți poate deschide multe uși – de la job-ul ideal și până la promovări în cadrul companiei în care lucrezi. Am întocmit pe scurt, o listă, cu pașii pe care ar fi ideal să-i urmezi.

Astfel, în primul rând ar trebui să arăți celor din jur cine ești și în ce crezi. Să-ți împărtășești ideile, sfaturile și opiniile pe diverse subiecte. Așa, cititorii tăi vor ști unde te poziționezi și ce să aștepte de la tine. Pe urmă, ar trebui să mergi la evenimente care au legătură cu domeniul tău de activitate, să faci networking, să fii devotat/ă unor cauze. Și mai mult, să te implici în discuțiile care contează pentru tine la nivel personal și profesional. De asemenea, este foarte important să ai încredere în tine și să crezi în ceea ce faci. Pasiunea, spun specialiștii, se simte de la o poștă. Și este de datoria ta să crezi în ceea ce faci. Fie că vorbim aici despre compania pe care urmează să o construiești sau despre firma în care lucrezi. Totodată, este imporant să ai propriul website pe care să scrii articole pe teme variate. Pentru că brandingul personal este combinația dintre toate interacțiunile pe care le ai. Atât în online cât și în offline. Oricum, pentru o discuție mai amplă în acest sens îți stăm la dispoziție fie pe e-mail (bianca@aicisescrie.ro), fie pe pagina noastră de Facebook .

„Un brand este o colecție de elemente intangibile – idei, sentimente, asocieri de cuvinte. Toate aceste elemente intangbile sunt stocate în depozitul minții noastre”, este de părere Dr. Eric E. Schmidt, Executive Chairman la Google.

 

 

Lucrez în presă. Am colaborat cu Bursa, Business Cover și Forbes, iar în prezent scriu pentru Capital. Totodată, semnez și în revista semnebune.ro și pe leadersreunited.com. Am studiat filosofia, sunt pasionată de știință, beletristică, distribuții Linux și programare. Pentru detalii, vă stau la dispoziție pe bianca@aicisescrie.ro.

5 thoughts on “Cum să-ți construiești o imagine faină-n online

  1. Rokolla Reply

    Imaginea se construieste greu si in timp. Oamenii sunt reticenti si nu vor sa asculte sau sa vada chestii noi. Eu am muncit din greu pentr a-mi creste pagina de facebook si pentru a-mi gasi prieteni care au aceleasi preocupari ca si mine

  2. Ana Popa Reply

    În sfârşit! Am găsit un site util, care să mă ajute în promovarea afacerii soţului meu (pe care abia o planificăm)! Vă ţin la curent dacă sunt serioşi, talentaţi, într-un cuvânt dacă sunt profesionişti!

  3. iulian Reply

    Interesant concept. Probabil imaginea ține și de soartă/noroc, nu numai de efortul personal. Și poate unele dintre cele mai bune branduri/lucruri sunt “underground”.

  4. Ema Reply

    Bravo! Felicitari pentru munca pe care o depuneti si efortul de a-i face pe oameni sa inteleaga importanta brandului!
    As vrea ca personajele publice, in primul rand, sa inteleaga asta si sa nu mai vedem atatea “maimutici”!

  5. Raluca Brezniceanu Reply

    M-a distrat paralela intre soricel si hamster. Ma simt ca un soricel care vrea sa fie animal de companie si tot incearca sa ajunga acolo, dar inca branduiala mea e incompleta, mai am de lucrat la ea.

Leave a Reply