7 moduri prin care să îți reduci stările de anxietate

Anxietatea, depresia și tulburările psihosomatice. Acestea sunt cele mai frecvente tulburări psihice cu care se confruntă românii. Cel puțin asta arată datele statistice. Și nu-i de mirare, în contextul în care trăim pe repede înainte, iar nivelul de stres este din ce în ce mai ridicat. Se știe: anxioșii sunt prizonierii propriei lor minți. Stări de neliniște, frică și îngrijorări fără motiv. Prin asta trec cei mai mulți. Și cu toții știm cât de rău poate fi. Specialiștii numesc anxietatea „frica fără cauză”, iar simptomele prezentate mai sus ar fi„răul cel mai mic”. Există foarte multe tehnici pe care psihologii le recomandă pacienților lor. De această dată am pregătit o listă cu 7 tehnici pe care merită să le aplici, atunci când simți că pierzi controlul:

5-4-3-2-1

Notează-ți: 5   lucruri pe care le obsevi în jurul tău;
4   lucruri pe care le simți
3   lucruri pe care le auzi chiar acum
2   lucruri pe care le miroși chiar acum
1   lucru bun despre tine

Atinge și descrie un obiect

Privește în jur, caută un obiect. Odată ce l-ai găsit, încearcă să îl descrii ca și cum ai explica ce este cuiva care nu l-a mai văzut până atunci. Repetă acest exercițiu până simți că te-ai calmat.

Joc de memorie

Ori de câte ori te smți anxios, trebuite să îți orientezi atenția către prezent. Așa că poți încerca să numești câte rase de câini cunoști, câte orașe ai vizitat din lume, capitalele fiecărei țări europene, alfabetul de la coadă la cap și înapoi. Și nu numai.

Reglează-ți respirația

În timp ce numeri până la patru, inspiră lent. Ține-ți respirația timp de o secundă și expiră încet, câtă vreme numeri până la 7. Repetă acest exercițiu câteva minute.

Redu aportul de cofeina

Se știe: Cantitățile mari de cofeină duc la simpotme de anxitate și declanșează insomnii. Încearcă să limitezi băuturile cofeinizate la una pe zi sau elimină-le complet din dietă.

Scrie!

Scrisul este terapie curată! Odată ce ți-ai înșirat toate grijile pe hârtie, vei reuși să-ți păstrezi energia pentru provocările importante din viață.

Fă sport!

Exercițiile fizice ne obosesc în sensul bun, reduc tensiunea musculară și ne calmează. Ba, mai mult, apoi ne putem bucura de un somn de calitate.

Lucrez în presă. Am colaborat cu Bursa, Business Cover și Forbes, iar în prezent scriu pentru Capital. Totodată, semnez și în revista semnebune.ro și pe leadersreunited.com. Am studiat filosofia, sunt pasionată de știință, beletristică, distribuții Linux și programare. Pentru detalii, vă stau la dispoziție pe bianca@aicisescrie.ro.

One thought on “7 moduri prin care să îți reduci stările de anxietate

  1. Raluca Brezniceanu Reply

    Imi place indemnul de a scrie, functioneaza de fiecare data. Poate de aceea au aparut atatea bloguri, e un fel de “tratament” la indemana oricui.

Leave a Reply