Ești eficient? Uite ce spune Brian Tracy despre organizarea timpului

Despre acțiune fără planificare se strigă la toate colțurile că-i cauza tuturor eșecurilor. Chiar și Brian Tracy, orator și autor al multor cărți de dezvoltare personală, în volumul său: „Începe cu ce nu-ți place”, amintește de formula celor 5 P: Planificarea Potrivită Previne Performanța Proastă. Brian crede că dacă vei petrece din ce în ce mai mult timp întocmind liste pe care să notezi tot ceea ce ai de făcut, în prealabil, vei deveni mai eficient. „Disciplina de planificare a timpului poate fi extrem de utilă. (…) Obiceiul de a petrece câteva ore la final de săptămână pentru a planifica săptămâna care urmează sporește productivitatea și chiar îți schimbă viața”, scria el.

Iar pentru a te disciplina, întocmitul listelor nu-i o idee rea, în contextul în care primele zece procente din timpul pe care îl vei petrece planificându-ți munca îți vor economisi 90% din timpul necesar finalizării ei.

Cei patru pași simpli:

i. Listă principală. Aici trebuie să notezi tot ceea ce crezi că ți-ar plăcea să faci într-un viitor nu foarte îndepărtat. Lista rămâne deschisă, astfel oricând îți va veni vreo idee o poți nota.
ii. Lista lunară: se planifică la sfârșitul fiecărei luni, unde vei nota principalele task-uri din următoarele patru săptămâni.
iii. Lista săptămânală: unde-ți vei planifica următoarele șapte zile.
iv. Lista de zi cu zi, care se întocmește cu o seară înainte.

Totuși, trebuie să acorzi o mare atenție modului în care îți creezi lista cu priorități. Studiile arată că peste 70% dintre persoanele care încearcă să folosească această tehnică o fac într-un mod greșit, pentru că de multe ori confundă scopul listelor. Cei mai mulți fie ajung să se ridice în slăvi, setându-și task-uri multe și ușoare care consumă energie, fie folosesc aceste instrumente ca o formă de tortură: au tendința de a-și propune să realizeze foarte multe lucruri într-o singură zi și nu reușesc să le ducă pe toate la bun sfârșit.

Productivitatea și eficiența merg mână-n mână cu simplitatea și rapiditatea. Realizarea unei liste de task-uri care să se dovedească de succes nu este cine știe ce rețetă secretă. Atunci când îți planifici următoarea zi, ar trebui să iei în calcul faptul că dacă vei pune mai mult de trei lucruri importante pe hârtie, s-ar putea să-ți prinzi urechile. Dintre ele, nu uita să prioritizezi. Întotdeauna listele trebuie făcute cu o seară înainte, pentru a reuși să-ți începi dimineața cu claritate, știind exact ceea ce ai de îndeplinit până a doua zi la ora zece. În fiecare dimineață este necesar să-ți recitești lista cu priorități și să completezi primul task care ți se pare cel mai important și eventual, care nu te atrage foarte mult, înainte de a trece la următorul.

Atunci când vei reuși să îți panifici fiecare zi, îți va fi mult mai ușor să te apuci de treabă și să continui să muncești, spunea Brian Tracy. „Lucrurile se mișcă mai repede și mai lin ca niciodată. Te vei simți mai puternic și mai competent”, promite el.

Exercițiu:
Deschide un carnețel sau ia o foaie de hârtie și notează-ți tot ceea ce ai de făcut în următoarele 24 de ore. Completează lista pe măsură ce apar noi și noi task-uri. Acționează în această săptămână urmând lista și scrie-mi cum ți s-a părut.

Citatul zilei:

„În fiecare dimineaţă când mă scol, trebuie să iau o decizie – fie de a fi fericit, fie de a fi foarte fericit. Prin urmare, iau hotărârea ca în ziua respectivă să fiu foarte fericit şi mă ghidez după această atitudine pe tot parcursul zilei, indiferent de ce se întâmplă.” (Brian Tracy)

Cine este Brian Tracy:

Brian Tracy este unul din cei mai populari promotori ai discursului motivațional. E a publicat peste 49 de cărți, care au fost traduse în 36 de limbi și s-au vândut în mai bine de 52 de țări. A apărut la ABC News, Oprah, NBC, Fox, CBS, Business Week și în Huffington Post.

Lucrez în presă. Am colaborat cu Bursa, Business Cover și Forbes, iar în prezent scriu pentru Capital. Totodată, semnez și în revista semnebune.ro și pe leadersreunited.com. Am studiat filosofia, sunt pasionată de știință, beletristică, distribuții Linux și programare. Pentru detalii, vă stau la dispoziție pe bianca@aicisescrie.ro.

3 thoughts on “Ești eficient? Uite ce spune Brian Tracy despre organizarea timpului

  1. Mihaela Reply

    Eu sunt capricorn asa ca planificarea e la mine o a doua natura, doar actiunea mai suporta unele amanari din cand in cand. Eu am agenda pentru buget, pentru vacante, pentru planuri pe termen lung.

  2. Lory's Blog Reply

    Ce fain! Interesant!
    Imi place sa cred despre mine ca sunt foarte organizata, insa am o perioada in care nu eficientizez timpul meu…timpul din online, lucru care nu ma ajuta prea mult….Stauprea mult timp pe FB si citesc articole, las comentarii…dar e un timp pierdut pentru mine, pentru ca nu primesc un feedback inapoi….Si incerc sa lucrez la acest aspect, astfel incat sa am un timp mai mic in care sa fac asta!

  3. Raluca Brezniceanu Reply

    Ii dau dreptate, de cand mi-am notat totul pe agenda telefonului lucrurile merg mai bine, nu mai uit de evenimente, carti propuse sa le citesc sau lucruri pe care trebuie sa le cumpar. De aici in colo m-am molipsit usor-usor de o organizare cu cap :))

Leave a Reply